سلام ، به سایت سلام امداد خوش آمدید

انواع یدک کش خودرو

انواع یدک کش خودرو

انواع یدک کش خودرو

برای ارائه سرویس و خدمات جاده ای ارائه سرویس یدک کش یکی از خدمات ضروری می باشد. در واقع وظیفه اصلی یدک کش ها حمل خودرو به نزدیکترین تعمیرگاه می باشد. سرویس های یدک کش خودرو متناسب با نوع خودرو ارائه می شود.  در این مقاله سعی می کنیم به توضیح   و معرفی انواع یدک کش های خودرو بپردازیم.

 

 

دسته بندی انواع یدک کش های خودرو

  • یدک کش‌های بلند کننده چرخ
  • یدک کش‌های زنجیری
  • تریلر های کفی
  • نیسان چرخگیر ( خودرو بر )
  • نیسان دکل شاهین ( یدک کش )
  • نیسان چرخگیر دومنظوره
  • یدک کش های کامیونی
  • جرثقیل های دکل‌دار

یدک کش‌های بلند کننده چرخ

برای حمل خودرو هایی که تصادف داشته اند و قادر به حرکت نیستند از این نوع یدک کش ها استفاده می شود. این نوع یدک کش ها به زیر چرخ های جلوی خودرو متصل شده و آنرا بلند می کند. پرکاربرد بودن یدک کش های بلند کننده چرخ است که باعث شده تا این دستگاه به یکی از محبوب ترین آن‌ها تبدیل شود.

 

 

یدک کش‌های زنجیری

برای اینکه بتوانیم از این نوع یدک کش استفاده کنیم باید از یک کابل یا سیم قوی استفاده کنیم. در واقع کابل به یدک کش متصل می شود و با حرکت آن موجب حرکت خودرو می شود.  امروزه از این نوع یدک‌کش ها کمتر از دیگر دستگاه‌ها استفاده می‌شود؛ چرا که معایب زیادی داشته و می‌تواند به خودرو و سپر آن آسیب برساند. امروزه بیشتر برای یدک کشی ماشین های اوراقی و مدل پایین از این وسیله استفاده می شود .

تریلر های کفی

تریلرهای کفی از اصلی‌ترین دستگاه‌هایی هستند که در ارائه خدمات امداد خودرو و جابجایی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. تریلرهای کفی در حقیقت ظاهری همچون کامیون دارند، به صورتی که هیچ دیواره‌ای در آن موجود نمی‌باشد. از این دستگاه اغلب برای جابه‌جایی و حمل خودروهای سنگین، تجهیزات راه سازی، کانتینر ها و اقلام سنگین‌ وزن استفاده می‌شود. از تریلرهای کفی همچنین می‌توان در جابه‌جایی خودرو های راه سازی نیز کمک گرفت.

نیسان چرخگیر ( خودرو بر )

نیسان چرخگیر از دیگر انواع اتومبیل‌های یدک‌کش ها است. چرخگیر یکی از جدیدترین و به روزترین اتومبیل های یدک‌کشی می باشد. این نوع یدک کش ها از ایمنی بالایی برخوردار می باشند و خسارات کمتری را در هنگام حمل ایجاد می کنند. منظور از چرخگیر در این نوع یدک‌کش، قطعه ای آهنی است که بر روی جک نصب شده و سوار گردیده. به وسیله آن، چرخ های خودروی آسیب دیده با درجه بندی از سوی راننده یدک کش چفت شده و به سمت بالا کشانده می شود.

 

نیسان دکل شاهین (یدک‌کش)

در واقع این نوع یدک کش ها دارای یک دکل در قسمت جلویی خود می باشند. این دکل آهنی برای اتصال زنجیر برای حمل خودرو استفاده می شود. این نوع از یدک‌ کش‌ ها مناسب برای خودرو هایی هستند که چرخ‌ های جلویی آن‌ ها دچار آسیب‌ های جدی شده و قادر به حرکت نخواهند بود.

 

 

نیسان چرخگیر دومنظوره

در واقع این نوع چرخگیر ها کاربرد هم نیسان دکل دار و نیسان چرخگیر را همزمان می توانند داشته باشند.

 

یدک کش های کامیونی

برای حمل خودرو های که تصادف شدید داشته اند یا به عبارتی جلو خودرو قابلیت اتصال به چرخگیر را ندارند. یدک کش های کامیونی بهترین راحل حل می باشند . به طور کلی در ساختار یدک کش های کامیونی از یک جدا کننده استفاده می شود. این جدا کننده ها سطح بلندی دارند و محل قرار گیری آن‌ها نیز بر روی زمین است.

 

جرثقیل های دکل‌دار (دکل چرخگیر)

جرثقیل حمل خودرو می توانند بارهایی با وزن بسیار بالا را جابه جا نمایند. در واقع این نوع جرثقیل های دکل دار مانند یک خودرو بر عمل می کنند.  در نوع ثابت این جرثقیل ها، جک نصب شده و می توانند دارای کفی یا بدون کفی باشند. نوع سیار کارگاهی این جرثقیل ها اما با استفاده از دکل کار می‌کنند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.