سلام ، به سایت سلام امداد خوش آمدید

ترموستات خودرو چگونه کار می کند؟

ترموستات خودرو چگونه کار می کند؟

امداد خودرو جاده چالوس و شمال

ترموستات خودرو چگونه کار می کند؟

همه خودروها دارای ترموستات هستند و مهمترین جزء یک سیستم خنک کننده یک وسیله نقیله محسوب می شود. در واقع ترموستارت جریان بین مایع خنک کننده، رادیاتور و موتور را تنظیم می کند. اگرچه اندازه آن بسیار کوچک است، اما کاری که انجام می دهد برای اطمینان از ایمن بودن دما بسیار مهم است.

 

نحوه عملکرد ترموستات خودرو

 

مایع خنک کننده از طریق موتور جریان می یابد و سپس گرمای اضافی را می گیرد. سپس از موتور خارج و به سمت رادیاتور می رود. در اینجا گرمای اضافی حذف می شود. سپس از سیستم خنک کننده عبور کرده و دوباره به موتور بر می گردد.

ترموستات دریچه ای است که بین موتور و رادیاتور قرار دارد. هنگامی که مایع خنک کننده بیش از حد گرم است، شیر باز می شود و اجازه می دهد خنک کننده داغ به رادیاتور که در آنجا خنک می شود، وارد شود. اگر مایع خنک کننده داغ نباشد، شیر بسته می ماند و مایع خنک کننده به گردش در بلوک ادامه می دهد.

تروموستارت امداد خودرو چالوس و شمال

ترموستات دارای نوعی موم است که با رسیدن حرارت به دمای خاصی منبسط می شود و این باعث می شود که شیر باز شود. هنگامی که حرارت کاهش می یابد، موم جمع می شود و دریچه دوباره بسته می شود. خودروهایی که با مایع خنک کننده داغ کار می کنند هرگز خنک نمی شوند و باعث داغ شدن بیش از حد خودرو می شوند.

 

برخی از دلایل خرابی ترموستات چیست؟

برخی از دلایل خرابی ترموستات عبارتند از:

  • مایع خنک کننده نشت می کند
  • ماشین ها بیش از حد گرم یا کم گرم می شوند
  • دمای موتور که در نوسان است
  • عملکرد ضعیف موتور

کلام آخر در مورد ترموستات

از آنجایی که ترموستات جزء مهمی از خودروی شماست، با دیدن علائم داغ شدن بیش از حد خودرو، ابتدا باید آن را بررسی کنید. ماشینی که بیش از حد گرم می شود می تواند مشکلات بسیار بزرگی را برای شما به عنوان راننده و مالک خودرو ایجاد کند. اگر در مورد داغ شدن بیش از حد ماشین خود مطمئن نیستید، همیشه می توانید ماشین خود را نزد شخصی ببرید که تجربه داشته باشد و بتواند نگاهی به ترموستات داشته باشد، او می تواند به شما بگوید که آیا آن معیوب است یا خیر.

اگر به تعمیر ترموستات خودرو و امداد در جاده چالوس و شمال کشور نیاز دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.